Leírás
A HST turbókompresszor a piacon elérhető legmagasabb műszaki színvonalat képvisel, melynek hosszú fejlesztése során a mérnökök igyekeztek mindenre gondolni. Ezek
közül a legfontosabbak:
- A levegőt a csapágy belső teréből kizárták, hogy véletlenül se okozzon porosodást,
kondenzátumot, stb.
- A csapágyban minden elektromágnes-pár több körös elektronikát tartalmaz, melynek
célja a biztonság és a takarékosság. Továbbá az axiális terheléseket is fel tudja venni.
- Nem okoz gondot a túlterhelések felvétele. Ezt a megfelelő csapágyhézagnak és a
valós idejű, rendkívül gyors csapágyvezérlésnek köszönheti.
- Valamennyi HSTTM turbókompresszor teljesen léghűtéses. A csapágyak és a motor
hűtését precízen kialakított csatornák segítik.
- Valós idejű, gazdaságos csapágyvezérléssel rendelkezik, mely az üzemeltető számára
követhető, naplózható.
- Áramszünet esetén a szünetmentes tápegység látja el a csapágyakat energiával,
melynek töltése még a leállási folyamatban sem szűnik meg, mert a lassuló motor
ekkor generátor üzemben tölti azt. Így fékező hatás is fellép.
- A támasztócsapágy is elektromágneses. Csak akkor „ülteti” rá a rotort, ha az már
teljesen megállt. Ennek megfelelően a berendezésben álló és forgó alkatrészek nem
érintkeznek soha.
- Nincs határa az indítási / megállítások számának (matematikai határa van, amelyet az
okoz, hogy a kompresszor álló helyzetből 100 %-os fordulatszámra való felpörgetése,
illetve a leállítása is 30-30 másodpercet vesz igénybe, így az óránkénti maximális
kapcsolások száma 60 db).
A HST esetén aktív elektromágneses csapágyakról beszélünk, amelyben az aktív szó
arra utal, hogy mindig csak akkora teljesítményt igényel a folyamat, amelyre abban a
pillanatban szükség van. A tengely helyzetét a mindkét oldalon elhelyezkedő szenzorok
másodpercenként több ezerszer ellenőrzik és ennek megfelelően szabályozzák a csapágyak
pillanatnyi teljesítményét. 200 kW-os kompresszor esetében ez maximum 200 W teljesítményt
jelent, mely egy elméleti maximum, nem állandó.
HST turbókompresszor hivatalos weboldala